Projekt Angličtina
Projekt Angličtina pozostáva z troch hlavných zložiek vyučovania anglického jazyka, a to povinnej, nepovinnej a podvedomej. Žiakov povzbudzujeme, aby sa pri osvojovaní tohto jazyka zdokonaľovali vo všetkých štyroch oblastiach – čítaní, písaní, počúvaní a rozprávaní.
Naši učitelia používajú množstvo materiálov, zdrojov a aktivít tak, aby učenie angličtiny bolo zaujímavé a osožné. Hovoria so žiakmi iba v angličtine, a to aj mimo triedy a hodín angličtiny. Naši učitelia angličtiny sa usilujú o to, aby žiakom pomohli získať sebadôveru v používaní angličtiny nielen na vyučovaní, ale aj v reálnom živote.
Unikátnym spôsobom sa snažíme deti vystavovať anglickému jazyku a jeho použitiu v kontakte s rodenými hovoriacimi angličtiny.
Rozvrh angličtiny
Koľko hodín angličtiny máme v rozvrhu?
- v 1. a 2. ročníku majú deti 2 hodiny v týždni angličtinu so slovenským učiteľom + 1 hodinu s rodeným hovoriacim
- v 3. a 4. ročníku majú deti 3 hodiny v týždni angličtinu so slovenským učiteľom + 1 hodinu s rodeným hovoriacim
- v 5. až 9. ročníku majú deti 3 hodiny v týždni angličtinu so slovenským učiteľom + 2 hodiny s rodeným hovoriacim.
Kým slovenskí učitelia sa môžu zameriavať na gramatiku z pohľadu cudzieho jazyka a vedia vysvetliť rozličné ťažké, či ľahšie koncepty, rodení hovoriaci sa môžu sústrediť na rozširovanie slovnej zásoby a výslovnosť z pohľadu ich vlastnej krajiny pôvodu. Tento dvojitý prístup umožňuje deťom využiť to najlepšie z oboch svetov a rozumieť angličtine, ktorou hovoria rôzni ľudia. Je to prirodzený proces a do budúcna im to dáva základ rozumieť si s ľuďmi z celého sveta.
Prvý stupeň - A2 podľa SERR
Na prvom stupni nám ide o to, aby sa žiaci nielen učili angličtinu, ale aby sa ju naučili mať radi. Snažíme sa o to, aby učenie bolo zábavným, radostným a tvorivým procesom.
Využívame:
- rôzne doplnkové materiály
- aktivity na hodinách angličtiny často striedame.
Kladieme dôraz na to, aby:
- žiaci sami boli nielen pasívnymi konzumentmi, ale aktérmi výučby
- učiteľ bol na hodine facilitátor, ktorý zabezpečuje, aby mal žiak materiál a znalosti, s ktorými môže pracovať, a rôznymi formami jazyk precvičovať.
Na konci štvrtého ročníka naši žiaci dosahujú znalosť jazyka na úrovni A2 podľa SERR (Spoločný európsky referenčný rámec pre jazyky).
Jazykové ticho?
Deti sú v 1. až 3. ročníku väčšinou pasívnymi „konzumentami“ angličtiny. Je to obdobie tzv. jazykového ticha, kedy jazyk neprodukujú, iba nasávajú všetky jazykové inputy, ktorým sú vystavované.
V tomto období je veľmi dôležité, aby:
- ani slovenský učiteľ angličtiny počas celej hodiny nepoužíval rodný jazyk a dieťa bolo tak nútené sa plne sústrediť na angličtinu a naučiť sa premýšľať v tomto jazyku.
- aj keď sa mnohým môže zdať, že dieťa nevie komunikovať v angličtine, jeho schopnosti porozumieť počutému sa veľmi zlepšujú.
Dĺžka obdobia tzv. ticha je u každého dieťaťa individuálna, schopnosť plynulejšie komunikovať v anglickom jazyku nastupuje u každého žiaka rôzne, u niekoho skôr alebo neskôr.
Druhý stupeň - B2 podľa SERR
Na druhom stupni od žiakov očakávame, že:
- budú aktívne používať slovnú zásobu a gramatiku, ktorú si osvojili na prvom stupni.
- nebudú len robiť cvičenia a odpovedať na jednoduché otázky, ale dokážu sa tiež podeliť o svoje názory,
- budú diskutovať o aktuálnych udalostiach
- skúmať nové myšlienky.
- Našim cieľom je, aby sa žiaci posunuli od jednoduchého poznania angličtiny k schopnosti fungovať v anglicky hovoriacom prostredí. Z toho dôvodu vytvárame priestor na využívanie anglického jazyka aj na iných vyučovacích predmetoch a v živote školy vôbec.
V deviatom ročníku naši žiaci dosahujú znalosť angličtiny na úrovni B2 podľa SERR.
Podvedomé vnímanie angličtiny v škole
Podvedomú zložku vyučovania anglického jazyka tvorí neformálny jazyk školy. Prostredníctvom viacerých každodenných pojmov v angličtine, využívaných špeciálne na pôde školy, žiaci podvedome prekonávajú bariéru medzi jazykom materinským, známym, a jazykom cudzím. Každodenne si žiaci brúsia jazýčky v slovách, ktoré znejú inak ako po slovensky. Anglický jazyk sa im podvedome stáva menej vzdialeným, čo jednoznačne prispieva k jeho kvalitnejšiemu zvládnutiu.- Názvy tried
- Neformálne názvy tried v anglickom jazyku - Blue Class, Orange Class, Canteen, Meeting Room...
- Žiacke knižky
- V škole naše žiacke knižky nazývame anglickým názvom Pointbook.
- Hodnotenie
- Súčasťou hodnotenia sú špeciálne body alebo pochvaly, pokarhania, pre ktoré používame výrazy ako Points, Sad Point, Special Point, Trouble Point.
Fotogaléria
zatiaľ žiadne údaje