Prečo mentoring?
Nájdi to, čo máš rád, si v tom dobrý, svet to potrebuje a zaplatia Ti za to.
Záleží nám na tom, aby naši žiaci mohli počas celých deviatich rokov objavovať a rozvíjať svoje silné stránky. V našej škole sa venujeme rozvoju kľúčových kompetencií zvyšujúcich šancu žiakov na uplatnenie vo svete práce. Pripravujeme ich na budúce profesijné rozhodovanie, ktoré bude založené na dlhodobej skúsenosti. Formujeme pozitívne postoje k pracovnej činnosti, dávame príležitosť k sebapoznaniu a osobnostnému rastu. Vychádzame z toho, že predpokladom, aby žiak poznal, v čom je dobrý a čo má rád je nutná samotná skúsenosť s rôznymi pracovnými činnosťami. Kariérové poradenstvo vnímame ako komplexný a dlhodobý proces, do ktorého chcemenzapájať aj komunitu, v ktorej žijeme. Súčasťou kariérového poradenstva je poskytovanie ročného mentoringové programu pre žiakov II. stupňa.
Základné otázky
Na začiatku sme si zodpovedali 5 odpovedí na otázku: „PREČO“?
Prečo? – Aby naši žiaci trávili zmysluplne voľný čas.
Prečo? – Aby rozvíjali svoj potenciál.
Prečo? – Aby sa učili od zrelých osobností (mentorov).
Prečo? – Aby v seba verili.
Prečo? – Aby viedli šťastný život.
Ciele mentoringu
Cez ročný program chceme našim žiakom:
- poskytnúť príležitosť objavovať a rozvíjať svoje talenty, zručnosti a schopnosti,
- prehĺbenie ich sebapoznania – uvedomenie si svojich silných stránok,
- rozvoj a posilnenie charakteru,
- posilnenie sebahodnotenia a vlastnej sebaúčinnosti,
- formovanie hodnotovej orientácie,
- identifikácia vlastných zručností, schopností, postojov,
- stretávanie sa so žiakmi s rovnakými záujmami, vzájomné povzbudzovanie,
- nadobudnutie skúsenosti v pracovnej oblasti,
- zvýšenie motivácie k pracovnej činnosti.
Mentoring NIE JE krúžková činnosť.
Čím sa líši mentoring od krúžkovej činnosti?
- počas mentoringu sa kladie dôraz na osobný vzťah medzi žiakom a mentorom,
- mentoringový program reflektuje témy cností a hodnôt, v ktorých žiaci rastú vďaka programu líderských zručností od Johna C. Maxwella iChoose,
- mentoringový program na seba počas šk. roka nadväzuje, nie sú to samostatné jednotky,
- na konci školského roka prebehne slávnostné ukončenie a prezentácia projektu,
- mentor si počas školského roka všíma životné zručnosti žiakov, ktoré na konci roka ocení v záverečnom certifikáte.
Naši mentori
V školskom roku 2023/2024 sú zapojení 6 mentori:
Terezka Lajčiaková - sociálne siete, upravovanie videí a fotografií
Jarko Klucha - drobné opravy a práce v domácnosti
Peťka Kentošová - varenie s Duchom Svätým
Maťka Vachová - kreatívne písanie básní a príbehov
Stázika Mojáková - programovanie
Andrea Janeková - architektúraV školskom roku 2022/2023 boli zapojení 4 mentori:
Jaroslav Klucha – „maľovanie obrazov olejom
Martina Vachová – „kreatívne písanie básní a príbehov“
Marcel Meluš – „fotografovanie a tvorba videí“
Pavol Šiska - "kreatívna práca s drevom".V školskom roku 2021/2022 bolo zapojených 5 mentorov:
Jana Hanusová – „organizácia eventov“
Jaroslav Klucha – „maľovanie obrazov olejom“
Martina Vachová – „kreatívne písanie básní a príbehov“
Marcel Meluš – „fotografovanie a tvorba videí“
Tomáš Rusňák – „zdravý pohyb“
V novom školskom roku s novým mentoringovým programom
- 21.02.2023 20:21
- Opäť je možnosť zapísať sa do ročného mentoringového programu a objaviť, prehĺbiť svoj talent. V tomto školskom roku sú mentormi títo ľudia:
- viac
Slávnostne sme ukončili mentoringový program v školskom roku 2021/2022
- 21.02.2023 20:41
- Po ročnej práci so skupinkou vedenou mentorom sme slávnostne ukončili a vyhodnotili naše snaženia. V školskom roku 2021/2023 nás sprevádzali 5 mentori.
- viac